- اهداف آموزشی:

1-تلاش در جهت رشد علمی و توان فکری و پرورش استعدادهای ذهنی دانش آموزان.

2- تقویت روحیه ی پژوهشی و نوآوری و قوه ی ابتکار

3- ارتقاء کیفی آموزش با بهره مندی از شیوه های نوین آموزشی.

4- افزایش راهبردهای یادگیری (مهارت های تحصیلی – مدیریت زمان) در دانش آموزان.

5- افزایش سطح دانش عمومی (اطلاعات عمومی) آنان.

6- اصلاح روش های ایجاد انگیزه در دانش آموزان.

7- گسترش و اصلاح شیوه های مطالعه و یادگیری.

8- افزایش پیشرفت تحصیلی و کاهش کاستی های علمی و درسی در دانش آموزان

 

- برنامه های آموزشی:

جهان هر بامداد نو می شود و آفریدگار هستی، هر روز در کاری تازه است. کاروان پدیده ها ی نو که هر دم به تبسمی، گام در گستره ی هستی می نهند، پیام آور این نکته اند که ما نیز باید چنین باشیم، هر لحظه خود را بیافرینیم با نگاهی تازه به جهان بنگریم و با روش و دانش نو راه بسپاریم و ره بگشاییم. این ویژگی یعنی ابتکار و نوآوری در کار، در ساحت تعلیم و تربیت بایسته تر و شایسته تر است، آری سخن نو آر که نو را حلاوتی دگر است. دبیرستان آینده سازان با آگاهی های نو و روش های بدیع و مبتکرانه برنامه های ذیل را برای رشد علمی دانش آموزان عزیز در جریان سال تحصیلی اجرا می نماید.

1-تدوین تقویم آموزشی قبل از شروع سال تحصیلی و ارائه آن به اولیاء محترم جهت آگاهی از برنامه های سالیانه

2-تنظیم برنامه درسی با 41 ساعت فعالیت آموزشی و فوق برنامه در هفته

حساب 5 جلسه، هندسه 2 جلسه، فیزیک 2 جلسه، شیمی 2 جلسه، زیست و زمین شناسی 2 جلسه، آزمایشگاه 2 جلسه، زبان انگلیسی 2 جلسه، ادبیات و زبان فارسی 4 جلسه، زبان و ادبیات عربی 3 جلسه، علوم اجتماعی (تاریخ، جغرافی، اجتماعی) 3 جلسه، قرآن یک جلسه، تعلیمات دینی 2 جلسه، ورزش و تربیت بدنی 2 جلسه، کامپیوتر 2 جلسه، کارگاه حرفه و فن 2 جلسه، کارگاه نقاشی 2 جلسه، سبک زندگی 1 جلسه، مکالمه زبان انگلیسی 2 جلسه

3-تنظیم برنامه درس تقویتی و جبرانی در دروس ریاضیات و علوم با هدف انتقال بهتر درس و تسریع جریان یادگیری و پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان هر دو هفته یک بار  2 جلسه روزهای پنج شنبه.  لازم به ذکر است کلاس های فوق اختیاری می باشد.

4- تنظیم برنامه ی درس کلاس المپیاد در دروس ریاضیات و علوم برای دانش آموزان ممتاز هر دو هفته یکبار دو جسه روزهای پنج شنبه

5-تنظیم برنامه درس مکالمه زبان انگلیسی با هدف بهره مندی و یادگیری بیشتر دانش آموزان به عنوان اصلی ترین وسیله ی ارتباطی در سراسر جهان هر هفته دو جلسه ، کلاس های زبان در دو سطح ابتدایی و پیشرفته پس از آزمون تعیین سطح در بین ساعات درسی روزانه با کتاب و جزوه و سی دی مخصوص تشکیل و در پایان دوره به دانش آموزان گواهینامه معتبر زبان انگلیسی ارائه می شود.

6- تنظیم برنامه درس نقاشی با هدف با روری استعداد و پرورش خلاقیت و رشد ابعاد شناختی و اجتماعی و حسی حرکتی دانش آموزان به صورت کلاس های کارگاهی دو جلسه در هفته و در ساعات درسی برگزار می شود. در این کلاس مبانی هنرهای تجسمی مانند تکنیک نقطه، خط، سطح، حجم، تقارن، خراش، چاپ دست و همچنین آشنایی با رنگ های فرعی و اصلی و والورهای رنگی آموزش داده می شود. لازم به ذکراست که این کلاس ها برای افزایش بازده و کیفیت دو جلسه و هر بار با حضور نیمی از دانش آموزان کلاس برگزار می شود.

7-تنظیم برنامه درس حرفه و فن با هدف شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان و ایجاد تفکر سیستمی و همچنین مهارت در انجام پژوهش های ساده و آشنایی با رشته های مختلف تحصیلی و شغلی به صورت کلاس های کارگاهی دو جلسه در هفته در ساعات درسی برگزار می شود. در این کلاس آشنایی با ابزارهای مختلف کارگاهی و همچنین ساخت و تولید مدارهای ساده الکتریکی، چاپ دستی، قالب گیری، حجم سازی با گل سفالگری ، معرق، کاشی کاری، سازهای مختلف با فلز و رشته های ماکارونی، جوشکاری و فلزکاری و آهنگری،  مهارت های آشپزی و آماده سازی غذا آموزش داده می شود. لازم به ذکر است که این کلاسها هر بار با حضور نیمی از دانش آموزان برگزار می گردد.

8-تنظیم برنامه درس کامپیوتر با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با رایانه و نحوه ی استفاده ی صحیح از آن و همگام گشتن با تکنولوژی روز به صورت کلاس های کارگاهی دو جلسه در هفته در ساعات درسی برگزار می شود در این کلاسها آموزش مهارت های هفت گانه رایانه یا ای دی اس ال که به معنای دوره ی بین المللی کاربری کامپیوتر است صورت گرفته و دانش آموزان طی یک دوره ی سه ساله با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات (آی تی)، شیوه استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها (ویندوز)، شیوه به کار گیری نرم افزار واژه پرداز (ورد) شیوه کار با صفحه گسترده (اکسل)، شیوه کار با نرم افزار ارائه مطلب (پاور پوینت)،  اطلاعات و ارتباطات (اینترنت) آشنا شده و آموزش می بینند لازم به ذکر است این کلاس ها هر بار با حضور نیمی از دانش آموزان برگزار می شود.

9-تنظیم برنامه ی درس آزمایشگاه با هدف شرکت دانش آموزان در فرآیند یادگیری درس علوم از طریق مشاهده و اندازه گیری، جمع آوری اطلاعات، تغییر یافته ها، فرضیه سازی ، برقراری ارتباط، پیش بینی ، کاربرد ابزار و طراحی تحقیق به صورت کارگاهی دو جلسه در هفته در ساعات درسی برگزار می شود. در این کلاسها آزمایشات کتاب درسی و همچنین آزمایشات تکمیلی از قبیل آزمایش ساخت باتری میوه ای، بلور بوراکس، توپ شیطونک، آسانسور آبی، حباب کربن دی اکسید، تخم مرغ معلق، پرتاب موشک و ... انجام می شود.

10-تنظیم برنامه آموزش اولیاء با هدف آشنایی آنان با ویژگی های دوران نوجوانی و کسب مهارت های ارتباطی با دانش آموزان به صورت کارگاهی شش جلسه در سال تحصیلی برگزار می گردد.

11-تنظیم برنامه آموزش دانش آموزان با هدف آشنایی آنان با آداب و مهارت های زندگی و انتخاب مناسب ترین روش برای یک زندگی سالم به صورت کارگاهی هشت جلسه در سال تحصیلی برگزار می گردد

12-تنظیم برنامه ارزشیابی از فعالیت های درسی دانش آموزان:

13- تهیه و تدوین حزوات و کتب کمک آموزشی جهت تکمیل فرایند یادگیری دانش آموزان

همانطوری که می دانید ارزشیابی فرآیندی منظم برای تعیین و تشخیص میزان پیشرفت دانش آموزان در رسیدن به هدف های آموزشی است بنابراین در مدرسه آینده سازان ارزشیابی بر طبق یک برنامه و روال منظم به شکل های زیر صورت می گیرد.

الف) ارزشیابی ورودی قبل از تدریس با هدف آماده شدن دانش آموزان برای تدریس درس جدید.

ب) ارزشیابی پایانی بعد از تدریس با هدف تعیین میزان یادگیری دانش آموزان و موفقیت دبیر در امر تدریس.

ج) ارزشیابی از تکالیف در جلسه بعد با هدف کنترل کیفی تکالیف و شناخت نقاط ضعف و قوت دانش آموزان.

د) ارزشیابی مستمر ماهانه با هدف کنترل یادگیری و آگاهی از میزان آموخته های دانش آموزان.

ه) ارزشیابی ترم با هدف تثبیت یادگیری

راهنمایی آینده سازان         220 84 220 - 021

تهران، سعادت آباد، بلوار 24 متری، خیابان 4 شرقی، پلاک 3

دبستان آینده سازان              88435440 - 021

خ شریعتی، بالاتر از ملک، شهید کشواد، بعد از چهارراه، پلاک 57

فرم ورود